Listing 1 - 10 of 70 << page
of 7
>>
Sort by

Book
Op informatiedieet : naar een beter gebruik van informatie
Authors: ---
ISBN: 9789047000488 Year: 2007 Publisher: Amsterdam Antwerpen Business Contact


Book
Materiology : materialen en technologieën : de gids voor creatieven.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789077174975 9783034608190 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Frame publishers


Book
Dynamisch webdesign : een geïntregreerde aanpak met Fireworks, Flash en Dreamweaver.
Author:
ISBN: 9043000345 Year: 1999 Publisher: Amsterdam Addison Wesley Longman

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Holz
Authors: --- ---
ISBN: 9783955532147 9783955532154 9783955532161 Year: 2014 Publisher: München Detail


Book
De publieke betekenis van pedagogisch denken en handelen : bijdragen aan de veertiende Landelijke Pedagogendag
Authors: --- ---
ISBN: 9789088500749 Year: 2010 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als er binnen het domein van opvoeding, onderwijs en vorming één tendens is die niet kan worden ontkend, dan is het wel dat het pedagogische denken en handelen de laatste jaren steeds meer aan een proces van toenemende technologisering onderhevig is geworden. Hiermee wordt bedoeld dat het antwoord op pedagogische vragen en dagdagelijkse probleemsituaties tegenwoordig niet alleen op voorhand vast lijkt te liggen, maar ook dat het steeds meer zogenaamde experts zijn die aanspraak maken op het correcte en effectieve antwoord op deze problemen. Ondanks het persistente karakter van deze evolutie hebben zowel wijsgerig als historisch pedagogen zich steeds ingezet om er een kritisch weerwoord tegen te vinden. Eén van die weerwoorden, namelijk ‘het publieke’, werd het centrale thema van de Landelijke Pedagogendag 2009. Uit de verschillende in deze bundel opgenomen bijdragen blijkt enerzijds duidelijk dat de notie van ‘het publieke’ een krachtdadig instrument is om de reductie van het pedagogisch denken en handelen tot een verzameling van eenvoudig toe te passen technieken in vraag te stellen. Anderzijds tonen de verschillende bijdragen ook dat we niet kunnen spreken over hét publieke, maar dat er eerder sprake is van een continuüm van perspectieven waarbij het publieke nu eens gelijkgesteld wordt aan de publieke ruimte waarbinnen jongeren voorbereid moeten worden op het leven in de samenleving en dan weer verduidelijkt wordt als die ruimte waarbinnen bepaalde maatschappelijke structuren en denkpatronen bevraagd en ontmoetingen met het andere mogelijk worden. Als er binnen het domein van opvoeding, onderwijs en vorming één tendens is die niet kan worden ontkend, dan is het wel dat het pedagogische denken en handelen de laatste jaren steeds meer aan een proces van toenemende technologisering onderhevig is geworden. Hiermee wordt bedoeld dat het antwoord op pedagogische vragen en dagdagelijkse probleemsituaties tegenwoordig niet alleen op voorhand vast lijkt te liggen, maar ook dat het steeds meer zogenaamde experts zijn die aanspraak maken op het correcte en effectieve antwoord op deze problemen. Ondanks het persistente karakter van deze evolutie hebben zowel wijsgerig als historisch pedagogen zich steeds ingezet om er een kritisch weerwoord tegen te vinden. Eén van die weerwoorden, namelijk 'het publieke', werd het centrale thema van de Landelijke Pedagogendag 2009.


Book
Jezelf zijn : over autonomie in het onderwijs
Author:
ISBN: 9789044131710 Year: 2014 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is de weerslag van een zoektocht naar de betekenis van individuele vrijheid en menselijke autonomie, toegespitst op het onderwijs.In de verhandeling staat het belang van de menselijke dimensie in het onderwijs voorop, een dimensie die door bestuurders en leidinggevenden vooral initieel wordt benaderd, waardoor individuele vrijheid en menselijke autonomie juist worden beknot.


Book
Hoe motiveer ik mijn leerlingen? Praktische handgrepen om ordeproblemen te voorkomen.
Author:
ISBN: 9026619022 Year: 1989 Publisher: Nijkerk Intro


Book
Digiziek : pleidooi voor offline leven
Author:
ISBN: 9789045032139 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Uitgeverij Atlas Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De digitalisering van ons dagelijks leven blijft onstuitbaar voortgaan en dat heeft funeste gevolgen voor onze gezondheid. De vermaarde hersenonderzoeker Manfred Spitzer laat op basis van nieuw wetenschappelijk onderzoek zien hoe computergebruik ons digiziek maakt. Dat computergebruik slecht is voor het geheugen weten we sinds zijn bestseller Digitale dementie, maar de gezondheidsrisicos blijven daar niet toe beperkt: stress, depressie, slapeloosheid en een verslechterde motoriek en conditie behoren allemaal tot de risicos. Manfred Spitzer waarschuwt ons voor wat er kan gebeuren wanneer we de digitale media ons leven laten overheersen, maar laat ook zien hoe we onszelf kunnen beschermen.


Book
Is ons onderwijs gebuisd? : mythes en feiten . experts aan het woord
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789463930963 Year: 2019 Publisher: Gent Borgerhoff & Lamberigts

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mythes en feiten: experts aan het woordWe horen heel wat verontrustende berichten over de Vlaamse scholen. Ons onderwijs gaat achteruit, meertaligheid in de klas en multiculturaliteit bemoeilijken het leren in plaats van het te bevorderen. Inclusief onderwijs brengt enkel lasten met zich mee. Focussen op het welbevinden van de leerlingen staat gelijk aan betuttelen. Dergelijke slogans zijn wervend, maar zijn ze ook correct?In dit boek spreken experts zich uit over discussies die soms eerder politiek dan pedagogisch lijken te zijn. Veel luid verkondigde standpunten zijn te kort door de bocht, daar- om leggen de auteurs de feiten voor. Vanuit hun onderzoekservaring in alle lagen van ons onderwijs worden de hardnekkigste mythes (over o.a. meertaligheid in de klas, diversiteit, thuistaal op de speelplaats, projectwerken, alternatieve evaluatiesystemen) ontleed en wordt de zin en onzin van deze kwesties aan het licht gebracht.Of je nu leerkracht, pedagoog, ouder of leer- ling bent, dit werk zal je de werkelijke staat van het onderwijs tonen.Bron: https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/is-ons-onderwijs-gebuisd


Book
Inspiratiegids voor een kwaliteitsvolle vakdidactiek
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789081346757 9789081346757 Year: 2011 Publisher: Leuven School of Education

Listing 1 - 10 of 70 << page
of 7
>>
Sort by